- PUBLICITAT -

El miracle del beat Gaspar Bono a Castelló (3)

CN | Xavier Martí

Si coneixeu alguna Eduvigis l’heu de felicitar. És molt probable que no en conegau cap, encara que a Espanya hi ha unes 1600 persones que es diuen així. Va i resulta que jo coneixia a la Pobla del Duc una tia que s’anomenava Eduvigis. Va heretar el nom de sa mare, que també vaig conéixer. Santa Eduvigis (1373-1243) fou reina de Polònia. Hi ha una altra santa Eduvigis, duquessa de Silèsia i de Polònia.

Però hui continuem amb el relat del miracle que feu el beat Gaspar Bono a Castelló. Després que Dorotea Gil li confessa penedida al beat Bono la intenció de suicidar-se…

“Quando la vió tan tiernamente compungida, la empezó à consolar; mas previendo con su profético espíritu lo que la avia de suceder, procuró pertrechar su alma con la resignación y paciencia, revelándola algunas aflicciones y penas en que se avia de ver; para que hiriendo con menos fuerza las flechas que se adelantan, desarmassen con el sufrimiento la violencia. “Ea, hermana y señora mía (la dixo), sepa que estos trabajos que padece son pocos y muy leves en comparación de los que ha de padecer, de los quales saldrá libre y con victoria, siendo devota de mi glorioso Padre San Francisco de Paula, por cuya intercessión y méritos alcanzará mucho de Dios; y assí la encomiendo, que cada dia le reze cinco Pater noster con otras tantas Ave Marías”.

Respondió muy agradecida a tan devoto consejo, porque lo estava ya a tan singular beneficio: “Padre, quantos trabajos Dios me embiare, les llevarè con paciencia y los tendré por regalos celestiales; y assí, le suplico me consuele, dándome clara noticia de ellos.

Considerando, pues, que el Señor usava de tanta piedad para con esta ya dichosa muger; y considerando que, quanto más prevenida, se hallaría más vigilante y valerosa, la dixo: “Primeramente, que como su marido era de mala condición, un dia arrebatado de cólera, echarà mano a la espada, la tirarà una cuchillada, y serà nuestro Señor servido, que no será herida, porque passará por debaxo el brazo”” [continuarà].

D’altra banda, en l’Evangeli “Jesús dona gràcies al Pare perquè ha revelat els misteris del seu Regne als senzills. […]  són aquells que tenen el cor humil i obert, pobre i necessitat, que senten la necessitat de pregar, de confiar-se i de deixar-se acompanyar” (papa Francesc, 2018, març 17). [continuar llegint]

Imatge: Medalló i placa explicativa del miracle del beat Gaspar Bono a Castelló en en la Reial Església de Sant Sebastià i Sant Miquel de València.

- PUBLICITAT -