El nou club esportiu recupera l’esperit del CB Brots Borts amb el suport del veïnat i l’Ajuntament
CN | Aida
Castelló, juliol de 2025 – El bàsquet torna a Castelló amb força i il·lusió. Un grup de veïns, amb el suport de l’Ajuntament a través de la regidoria d’Esports, ha impulsat la creació del Club de Bàsquet Castelló Xúquer, una nova entitat que vol recuperar la passió per l’esport de la cistella al municipi i convertir-se, amb el temps, en un referent comarcal.
El nou club naix amb vocació de creixement, amb la mirada posada tant en la competició com en la cohesió social i educativa que pot oferir aquest esport. “Sabem que anys enrere el CB Brots Borts va dur el bàsquet de Castelló a molt bon nivell, i volem reprendre aquell esperit i tornar-lo al poble”, expliquen des de l’organització.
Per a començar a fer realitat aquest projecte, el CB Castelló Xúquer ha convocat dues jornades de contacte al pavelló Antoni Escuriet, els dies 5 i 12 d’agost a les 19.00 h, per a conéixer la resposta del veïnat i detectar quins perfils poden formar part del club, tant com a jugadors i jugadores com com a tècnics i col·laboradors.
Entrevista amb Javier Romo, portaveu del club
— Quin ha sigut el principal motor per a recuperar el bàsquet a Castelló després de tants anys sense activitat?
El principal motor ha sigut la inactivitat que hi havia, sabent que fa uns anys existia un club anomenat CB Brots Borts. Estem en un poble molt participatiu, amb gent implicada en moltes modalitats esportives, però el bàsquet era una assignatura pendent.
— Quins objectius esportius i socials vos marqueu amb la creació del CB Castelló Xúquer?
Tenim els peus a terra, però també ambició. Ens plantegem un horitzó de tres a cinc anys per consolidar un equip masculí i un de femení semiprofessionals. Volem fomentar la inclusió de xiquets, xiquetes i també de les famílies. La nostra idea és que el club siga una comunitat activa i participativa.
— Com penseu organitzar els equips? Teniu previst començar per alguna categoria concreta?
Intentarem formar equips en totes les categories, tant de base com sèniors, masculins i femenins. De moment ja estem rebent consultes i emplacem a tothom a vindre els dies 5 i 12 d’agost per veure en quines categories podrem començar.
— Quin paper ha tingut l’Ajuntament i la regidoria d’Esports en aquest projecte?
El suport de l’Ajuntament i especialment de la regidoria d’Esports, amb Joel Richart al capdavant, ha sigut fonamental. Sense la seua predisposició, aquest projecte seria pràcticament inviable. Estem molt agraïts pel tracte rebut.
— I els antics membres del CB Brots Borts, hi tenen cabuda en aquest nou club?
Per descomptat. El seu paper és importantíssim. Ja hem mantingut reunions amb ells perquè comptem amb la seua experiència. Volem construir ponts, i fer-lo créixer. El club està obert a tothom i el que volem és sumar pel bé del poble.
— Quina resposta espereu en les primeres convocatòries d’agost?
És una incògnita, perquè les dates són difícils, però tenim molta il·lusió. Fem una crida a jugadores i jugadors, però també a tècnics titulats que vulguen col·laborar. Necessitem de totes i tots per fer créixer aquest projecte. A qui li agrade el bàsquet, que vinga el 5 i el 12 d’agost al pavelló Antoni Escuriet!