- PUBLICITAT -

Amb temperatures fins a 5 °C per damunt de les habituals i un ambient tèrbol, la comarca afronta dies més propis del juliol que del juny, amb possibles tronades a poqueta nit

CN | Jordi Payà

Encara no ha arribat oficialment l’estiu, però a la Ribera Alta ja es fa difícil recordar que estem en primavera. La calor, la humitat i la calitja s’han instal·lat al territori amb força, deixant jornades que superen de llarg els valors habituals per a mitjan juny. Segons dades d’AEMET, només el juny de 2022 va registrar temperatures més altes que les d’enguany en aquestes dates.

Des de l’inici del mes, els termòmetres han marcat entre 2 i 5 graus per damunt de la mitjana, i tot apunta que el patró continuarà, o fins i tot empitjorarà, en els pròxims dies.

Per a hui divendres, l’oratge es presenta calitjós i bascós, amb núvols baixos al matí a la costa, que podrien deixar escapar alguna gota sense importància. A la vesprada o a poqueta nit no es descarta alguna tronada a l’interior nord, sense una gran extensió.

Cap de setmana d’estiu en ple juny

L’últim cap de setmana de primavera serà de rigorós estiu, tant en sensacions com en registres. Dissabte i diumenge es preveuen dies molt calorosos, amb possibilitat de ruixats i tronades cap al tard, especialment a zones de muntanya i interiors. Diumenge, tot i una lleugera baixada de temperatures, la basca serà intensa a tota la comarca, deixant una sensació de xafogor molt marcada.

La setmana vinent arrencarà sense grans canvis, amb valors tèrmics similars i la mirada posada en les possibles tronades al nord del País Valenciá.

🔹 Consell final: begueu molta aigua, eviteu exposar-vos al sol en hores centrals i prepareu-vos per a un estiu que, com qui no vol la cosa, ja ha començat abans d’hora.

València
- PUBLICITAT -

Comentaris

Introduïu el vostre comentari
Introduïu el vostre nom ací