- PUBLICITAT -

La setmana arranca amb sol intens i temperatures en ascens que podrien superar els 40 °C al cap de setmana

CN | Jordi Payà

Castelló – Ribera Alta, 14 de juliol de 2025

Després d’un cap de setmana marcat per la inestabilitat, el vent fort i les pluges intenses alguns llocs del País Valencià, la Ribera Alta inicia la setmana amb un oratge estable i calorós, preparant-se per donar la benvinguda a la Canícula, el període més càlid de l’any.

El dissabte va estar marcat pel pas d’una xicoteta DANA que va provocar fenòmens severs i molt localitzats. En diferents punts de la comarca, especialment en zones rurals, es van registrar pluges torrencials, ventades i pedregades de gran mida, deixant un rastre de carreteres tallades, arbres caiguts i infraestructures afectades. Tot i la intensitat, els serveis d’emergència van actuar ràpidament i no es van registrar danys personals greus.

Diumenge es recuperà la calma, amb un cel més clar i temperatures en ascens. I tal com apunta l’AEMET, aquesta tendència es mantindrà durant tota la setmana.

Arriba la Canícula

A partir de demà dimarts, 15 de juliol, s’inicia la Canícula, el període habitualment més calorós de l’estiu, que s’estendrà fins a finals d’agost. Segons les previsions, Castelló i la resta de la Ribera Alta viuran dies de sol intens, humitat elevada i temperatures que pujaran progressivament.

Hui dilluns, els termòmetres es mantindran en valors similars als de diumenge, tot i que ja s’ha notat una nit més càlida.

Dimarts i dimecres, l’ambient serà molt assolellat, pràcticament sense núvols i amb temperatures que podrien pujar un parell de graus.

De dijous en avant, l’escalada tèrmica continuarà, amb valors propers als 40 °C a l’interior de la Ribera i al voltant dels 35 °C a la costa. La sensació tèrmica serà encara més alta per l’elevada humitat.

Cap de setmana de màxima calor

Les previsions apunten a un cap de setmana plenament canicular, especialment intens a les comarques centrals de València, com la Ribera Alta. Es recomana evitar l’exposició directa al sol en hores centrals, hidratar-se correctament i extremar les precaucions amb xiquets, persones majors i animals.

Des de Castelló Notícies, us anirem informant puntualment dels avisos i evolució de l’oratge durant esta setmana de plena calor estival. Prepareu-vos: la Canícula arriba amb força! ☀️🔥

- PUBLICITAT -

Comentaris

Introduïu el vostre comentari
Introduïu el vostre nom ací