El sol del matí enganya: l’oratge es complica de nou amb tronades, pluja intensa i possibilitat de pedra, just a les portes de l’estiu
CN | Jordi Payà
Castelló (la Ribera Alta), 18 de juny de 2025 – El temps no dona treva a les comarques centrals valencianes, i la Ribera Alta tornarà a estar hui sota l’amenaça de tempestes de vesprada, en una jornada que es preveu tan inestable com la d’ahir. La primavera s’acomiada amb força i l’estiu vol començar amb soroll.
Segons l’última previsió, la formació de tronades està pràcticament assegurada a partir de la vesprada a les muntanyes del sud de València i nord d’Alacant, amb possibilitat que també afecten zones de la plana o fins i tot la costa. Els avisos d’Aemet situen aquestes comarques en nivell taronja, per risc de pluges intenses, aparell elèctric i pedra.
A la Ribera Alta, es recomana estar molt pendents del cel i de l’evolució de les nuvolades, que podrien deixar episodis intensos en punts interiors com Alzira, Carcaixent o Castelló. Ahir ja s’hi van registrar tempestes locals però contundents, i tot apunta que hui es repetiran els patrons meteorològics.
Les altes temperatures continuen carregant l’atmosfera d’energia, i tot i que al migdia es preveu un lleuger descens tèrmic, la calor tornarà a fer acte de presència i afavorirà la formació de nuclis tempestuosos. La nit passada ha sigut novament calorosa, i tot indica que les pròximes jornades seguiran en la mateixa línia.
De cara a demà dijous, 19 de juny, la previsió tampoc és més tranquil·litzadora. Es preveu una pujada de les temperatures i una nova jornada de vesprada convulsa. Tant l’últim dia de primavera com el primer d’estiu estaran marcats per la inestabilitat i la calor persistent.
L’oratge d’aquests dies és una mostra clara del caràcter imprevisible de la transició estacional, per això es recomana seguir amb atenció les actualitzacions del radar meteorològic i evitar exposicions innecessàries a l’aire lliure durant la vesprada.